f1  f2  f3  4 

 

צימט - תקשורת שיווקית - מיתוג יצירתי

עלינו
הצוות
תחומי פעילות
קריאייטיב
הישגים
מיתוג יצירתי
בלוג
נשיא המדינה כמוביל המותג ישראל
"תדמיתה של ישראל היא חלק בלתי-נפרד מתפיסת הביטחון הלאומי שלנו" הצהירה שרת החוץ ציפי לבני בכנס בנושא מיתוגה של ישראל שנערך לאחרונה בתל-אביב.

לא זכורה לי בעבר אמירה כה נחרצת וחד-משמעית מפי שר בכיר אודות חובתה העליונה של ממשלה בישראל לייצר ולטפח את תדמיתה הבינלאומית של המדינה.

המראות הקשים בכפר קנא במלחמת לבנון השנייה שניבטו ממסכי הטלוויזיה בכל העולם הוכיחו גם לספקנים שבתוכנו את ההשפעה הדרמטית של ערוצי התקשורת האלקטרונית בהטיית הכף כנגד מדינת ישראל בדעת הקהל בעולם.

ישראל הנאבקת זה 60 שנה על זכות קיומה באזור מנוכר לחלוטין להוויה הציונית, לא השכילה לייצר תפיסת תדמית חדה ובהירה המזוהה עם ערכיה של חברה דמוקרטית , הומנית, מערבית באופייה, חילונית ברובה, עם הישגים יוצאי-דופן בתחומי המדע, הרפואה והטכנולוגיה.

מחקרי דעת קהל שנערכו לאחרונה בארה"ב בחברת "אינסייט ריסרץ' גרופ" הוכיחו שאמריקאים רבים כלל אינם מודעים לאופייה וזהותה של החברה בישראל, אינם מכירים אישים ישראלים בולטים מתחומי העשייה והחברה ורבים בין הנשאלים מזהים את ישראל רק בהקשרים של דת וסכסוכים אין-סופיים.

הפרימט העליון, לדעתה של שרת החוץ, הוא לייצר מערכת הסברה יעילה , מנוהלת אסטרטגית ופועלת בשיטתיות בהצגת מסרים ברורים וחדים במאבק הסיזיפי אל מול עולם שברובו עוין את מדינתנו.
שרת החוץ אף טרחה לבשר לשומעיה בכנס שההנחיות להקצאת סכומים נכבדים למאבק ההסברתי על דמותה של ישראל כבר ניתנו באופן רשמי למשרד האוצר .

נשיא המדינה בחזית הקמפיין
לזהותו ואופיו של העומד בראש המערכת השלטונית בכל מדינה יש השפעה רבה על האופן בו נתפסת תדמיתית אותה המדינה, לטוב או לרע.

לאחר שנים רבות בהם עמד בראש הממשלה אריאל שרון, איש צבא ותיק קרבות, שתרם בעל-כורחו לתדמית הכוחנית של ישראל, מכהן כיום ראש-ממשלה "אזרחי" שאישיותו וכוונותיו טובים אך פרשיות השחיתות בהם הוא מואשם חדשות לבקרים, מקרינים בסביבתו אוירה עכורה המשפיעה בברור גם על תדמיתה של המדינה.

לאור זאת, בחירת הנשיא הבא של מדינת ישראל עשויה להיות ההזדמנות להביא לקדמת הבמה הציבורית אישיות ערכית א-פוליטית הזוכה להכרה מקיר-אל-קיר במסגרת הקונסנזוס הלאומי .

השיקול המרכז חייב להיות היכולת הטבעית של המועמד או המועמדת לשמש כסמל, אייקון תדמיתי, המתחבר עם הערכים האנושיים שהמדינה מבקשת להציג כלפי העולם.

מדוע לא נחליף את "הדיסקט הפוליטי" השחוק ונציג מועמדים ראויים לנשיאות מתחומי העשייה החברתית והעסקית , תרבות, אומנות, מדע, רפואה, פולקלור ואף ספורט.

תהליך בחירת נשיא מחייב להגדיר את הנתונים הנדרשים מהמועמד ואחד החשובים שבהם היא היכולת להופיע בצורה אמינה ומשכנעת אל מול התקשורת הבינלאומית.

מדען ישראלי בכיר דוגמת פרופ' אהרון צ'חנובר זוכה פרס נובל בכימיה או אישיות כלכלית בכירה כיו"ר חברת טבע, אלי הורביץ, עשויים להיות מועמדים ראויים לנשיאות ויחזקו את תדמיתה של מדינה פורצת דרך בעולם הטכנולוגיה.
לחילופין נשיא שיבחר מקרב אנשי תרבות עתירי הישגים כעמוס עוז או יהורם גאון, ישקפו באישיותם את הפנים היפות של המדינה מעל מסכי הטלוויזיה בעולם.

הנשיא הבא של מדינת ישראל צריך לשמש כסמל של המדינה, מוביל המותג ישראל -הברנד צ'מפיון- שיהיה מסוגל בזכות תכונותיו והדוגמא האישית לשווק, כן לשווק תרתי משמע, מותג-מדינה חדש של ישראל- מדינה ככל העמים, בעלת פנים אנושיות שיש בה עושר תרבותי, שמחת חיים, רפואה מתקדמת, חופים משגעים וכן, גם חיי לילה עליזים.

ואם כלו כל הקיצין והדרג הפוליטי לא יוותר על זכותו החוקית למנות נשיא בישראל אזי מרשימת המועמדים שפורסמה בתקשורת אני נוטה לצדד בחברת הכנסת קולט אביטל, אישה משכילה, נעימת הליכות, מתבטאת היטב בתקשורת המקומית והבינלאומית ובעלת ניסיון מעשי מגוון כדיפלומטית בארצות המערב.
צילומי נופים באתר: איציק ביונונסקי

צימט, תקשורת שיווקית
טלפון: 03-5620630 פקס: 03-5622081
[email protected]
Google

 

אפסייט - בניית אתרים | קידום אורגני בגוגל בניית אתרים אפסייט