נשיא המדינה כמוביל המותג ישראל
|
"תדמיתה של ישראל היא חלק בלתי-נפרד מתפיסת הביטחון הלאומי שלנו" הצהירה שרת החוץ ציפי לבני בכנס בנושא מיתוגה של ישראל שנערך לאחרונה בתל-אביב. |
|
דרוש בדחיפות וינסטון צ'רצ'יל ישראלי
|
לנוכח הירי המסיבי המתמשך של מטחי הפצצות והרקטות הנורה אל ישובי הנגב המערבי מתערער והולך האמון של חלקים גדולים והולכים בציבוריות הישראלית במנהיגות המדינה ובעיקר ביכולה לתת מענה הולם לכאוס הביטחוני והשלכותיו על החברה והכלכלה. |
|
מספר הישראלים בטורקיה - לשיא כל הזמנים
|
מספר התיירים מכל העולם שבקרו בטורקיה בשנת 2007 עומד על 23.3 מיליון. ישראל ניצבת במקום ה 13 כמדינת מוצא לתיירות נכנסת לטורקיה כשגרמניה נותרה במקום הראשון עם כ- 4 מיליון תיירים. |
|
מיתוג ישראל כמדינת ספורט עממי
|
"הקושי הוא לשכנע את התייר לבוא לישראל בפעם הראשונה" אמר לאחרונה האורח בישראל לוראן רומני מנכ"ל רשות התיירות הצרפתית, האיש האחראי לשימורה של צרפת כיעד התיירות הבינלאומית הראשון בעולם.
גורמי התיירות בארץ מודעים לקושי העצום בהגברת התיירות לישראל הנובע מתדמיתה הירודה של המדינה ולכולם ברור שזירת ההתגוששות רווית-דם במזרח התיכון אינה מהווה הזמנה אטרקטיבית לבוא לכאן לבקר, לנפוש, לבלות. |
|
מיתוג מדינות - תעשייה לכל דבר.
|
תהליך מיתוג מדינות קיים למעשה מאז ומעולם. כל מדינה ברת-קיימא שולחת אין ספור מסרים לעולם באמצעות תרבותה, אומנותיה, פעילותה הפוליטית, מוצרי היצוא שלה, נציגיה המבקרים בעולם כאנשי רוח, אנשי עסקים וספורטאים המתחרים בזירה הבינלאומית – כל המסרים הרבים הנשלחים אל מחוץ לגבולות המדינה אמורים לייצג נאמנה את תדמיתה של המדינה, את הלך הרוחות בה, את סדר יומה ויעדיה .
המסרים הרבים ששולחת המדינה כל העת הם הבסיס לתדמיתה הנתפסת של המדינה.
מאת דני צימט |
|
אסטרטגיה מנצחת
|
טורקיה בראש יעדי התיירות היוצאת מישראל בשנת 2005.
בינואר 2005 החל משרדנו בישום אסטרטגיה תקשורתית רבת אתגר: להחזיר את אמונם של כשלוש מאות אלף ישראלים בטורקיה כיעד מועדף לחופשתם הבאה.
המציאות בשטח פעלה כנגדנו : שנת 2004 שהסתיימה הבליטה בפני הציבור בישראל עוינות פוליטית חריפה של ראשי השלטון בטורקיה כלפי ישראל, חברת אל-על הלאומית השביתה פומבית את טיסותיה לאיסטנבול כדי לא לסכן לטענתה את חייהם של תיירים ישראלים ו 2004 הייתה שנת אינתיפאדה כואבת במיוחד שהעמיקה את המשבר הכלכלי בישראל.
האסטרטגיה התקשורתית "בונת האמון" אותה גיבשנו וישמנו באמצעות קמפיין תקשורתי בשנת 2005 "דילגה" על כל המכשולים, רשמה שיא של כל הזמנים בהגדילה ב 32% את מספר הישראלים שבקרו בטורקיה ב 2005 לעומת השנה שעברה. הגידול המרשים מעיד על הצלחת הקמפיין בכמה מישורים: החזרת האמון, שינוי עמדות ותפיסות רווחות בציבור הרחב, חשיפה מוצלחת של יעדים חדשים והרחבת קהלי היעד. |
|
הופכים מדינה למותג - סיפור הצלחה טורקי
|
להורדת המאמר בפורמט PDF - לחצו כאן |
|
|
היום שאחרי - הצעה למיתוג מחדש של ישראל
|
העידן שלאחר הנסיגה מחבל עזה חייב לסמן את תחילת המהפך בתדמיתה הבינלאומית של ישראל. |
|
ישראל טורקיה - סיפור אהבה
|
ביקורו של שר התרבות והתיירות של טורקיה לא מכבר בישראל הזכיר לי את ביקורם של יצרני הטלוויזיות היפניות בארץ בשנות "הכלכלה הנכונה" שהונהגה בזמנו ע"י שר האוצר יורם ארידור. |
|
מאנטליה לרפיח - ניהול משבר תדמיתי
|
ההכרזות הבוטות, בשבוע שעבר, מפיו של ראש ממשלת טורקיה, כנגד התנהלות מדינת ישראל ברפיח, גררו כותרות ענק בכל העיתונים ותגובות נזעמות של גולשים בכל הפורטלים האינטרנטיים נוסח "בואו נראה להם, נפגע להם בכלכלה, נפסיק לבקר בטורקיה "וכו'. |
|
תיירות ספורט - כנס
|
מדינת ישראל יכולה לרתום את הספורט העממי לקידום התיירות הנכנסת. כך נקבע בשבוע שעבר בכנס שעסק בחיבור בין תיירות וספורט כמנוע צמיחה, שנערך ביוזמת התאחדות המלונות בישראל ובסיוע ארגון סקול ישראל, משרד התיירות, לשכת מארגני תיירות נכנסת, אל על וספורט 5 במכללה לחינוך בוינגייט.
יניב לוי ן 7.12 ן www.educational.co.il |
|